2010-04-29

Jag bjuder på SOLSKEN hos mig...


Här är det grått och regnigt när man tittar ut, trist. Men jag bjuder på SOLSKEN trots allt fast bara på bild. Denna farstukvist (hall) är inte stor men jag tycker ändå att vi fått till det riktigt bra. Hallen fortsätter in åt höger, där ska också göras om, riva gammal panel, göra hatthylla osv...det ska nog bli bra när det någon gång blir klart.

Just nu håller jag på att måla lampetter som jag tror ska sitta på varsida om fönstren till vänster. Gardiner? Nej de hoppar jag över här, så mycket finare utan tycker jag.


Till vänster har vi byggt in IKEA köksskåp hela vägen under fönsterna. Jag slipade dörrarna lite lätt och målade dem i samma nyans som vägg och tak. I skåpen ska det förvaras skor. Mina insynskydd hamnade under fotograferingen i fönstret eftersom det är så trist när det inte är blad på Syrenen ser ju så kalt ut då...
Får visa ER helheten när allt är på plats.

Tygstrut alá MiaMaria...hänger på en krok som dekoration...

Ha nu en skön Valborg!
Kramar/MiaMaria

47 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Miamaria!

Vad härligt att du bjuder på lite solsken, det kan man aldrig få för mycket av.

Jag blir ju alltid glad av att kika in hos dig. Det har inte varit så ofta nu på sista tiden men nu har mitt liv lugnat ner sig lite och det firade jag igår med att bara vara med dottern på en riktig mysdag.

Vad jättefint och inbjudande det är i er hall, njutbilder och ögonsgodis för mig

Tack för inspirationen!

Kram Lena K

Home No.1 sa...

Hej! Så himla snyggt! Kram Annica.

Anna sa...

E' tutto così meraviglioso, iniziando dalla foto di inizio blog...strabella, una bellezza che toglie il fiato...complimentissimi e grazie per la condivisione.
Anna.

Vardagslycka sa...

Vilken sommardröm! Jättefint och skönt med all förvaring för skor!
Jag älskar rosor och tyget är fantastiskt. Jag har tänkt sy roskuddar till vår hall men tiden har inte räckt till, men nu blir jag riktigt inspirerad.
Ha det så gott och ha en fin valborg.
Kram, Carina

Marie Louise sa...

Så sommrigt det blev på en gång åt dig! Jättesöt tygstrut du gjort!
Du får ha det bra! Kram Marie

sussi sa...

Jätte fint Ha en bra Valborg du också Kram Sussi.

Levindas Värld sa...

Tack för solskenet! Här är det också grått och regnigt idag. Ett riktigt "vilja vara hemma och titta på film och äta godis väder"...hihi!

Vad bra ni fått till hallen, den ser verkligen supermysig ut samt funktionell.

Ha en fin dag trots regnet, men du får mysa inne istället. Inte så tokigt det heller faktiskt :)

kram-kram!

S o F sa...

Vackert OCH praktiskt - en oslagbar kombination.

Önskar dig en fin helg också MiaMaria!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Minsann tror jag det blev lite soligt, du bjöd så den började lysa. Hoppas det håller i sig imorgon också. Ni har en underbar hall, så ljust och fint. Och alla skåp, perfekt och gömma undan allt halltjofs.
Ha en fin torsdag och valborgshelg.
Vårkram
AnnaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hallå där....

så vackert, ljuvligt, underbart, lantligt, romantiskt...ja jag kan hålla på hur länge som helst....

nu fick jag lite ideer får vår veranda eller trapphus......

ha en underbar valborg själv!!!

Kramizz nilla

StrandviksVillan sa...

Visst är det som solsken i din farstu! Alldeles underbar är den!
Riktigt snyggt med inbyggda skåp och bänk.
Och vilken söt strut!! Nu blir jag ju sysugen igen, fast jag precis har gjort ett par kuddar :)

Önskar dig en härlig dag, trots det gråa vädret.
Kram!!

Inspiration i vitt sa...

hos dig är det alltid solsken Mia Maria, din hall är såå fin och jag skulle nog aldrig gå därifrån om jag var där, så ljus och välkommnande. jag har oxå ett rosigt inlägg idag hihi. ha en härlig valborg du med och kram på dig/Ingela.

Nilla sa...

Så fint !!
Helt i min smak.

Trevlig Valborg /Nilla

Mys och hemtrevnad sa...

Ja solen skiner då inte här heller idag utan det är grått och det hänger regn i luften. Men man blir glad av dina bilder nu när man deppar över vädret. Ha en skön valborg du med! MVH semlan

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fint helt i min smak.Vad gulligt det blev.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

Kamomilla sa...

Åh vad ljust och vackert!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei snille!

Åh,så vakkert hos deg med nydelig solskinn!
Her regner det også, men håpe på solskinn får man jo alltids.

Klem

Vackra hem & interiör sa...

Så jättefint du gjort i ordning, blir verkligen inspirerad att ta itu med vårt hem också.

Ha en skön Valborg!
Kram Pia

♥ Fyra årstider sa...

Jag döööörrr vad fint du har i hallen.
Kram Lotta

malin sa...

Jag sitter och gapar just nu :D guuuuhhh vad vackert du har fått till det i er hall. jag är så svartsjuk. Nej nu jävlar ska jag oxå fixa till vår hall :D nu fick jag en knuff i rumpan att äntligen fixa och dona här ,

Kram Malin

Myownhome sa...

Vilka fina bilder!!

Ha det gott
//Johanna

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Oh vad snyggt, alltid lika kul att titta in hos dig.
Kram Mia

Anonym sa...

men hoppsan vad fint! SKulle gärna byta din hall mot min som behöver en rejäl renovering... Den är så mörk, men vi får se om vi hinner. Måste ju måla huset i sommar!

Ha en fin Valborg!
Kram pernilla

Elisabeth sa...

Så vakkert, lett og trivelig ;)

Sara sa...

hej hej!

Ni har det verkligen jättefint!
Så ljust och härligt, man blir glad när man ser dom fina bilderna =)

ha en bra helg!
Kram sara

hällkulla sa...

Hejsan,

Jag tycker att ni har gjort ett snyggt jobb med farstukvisten!
Den är ljuvligt ljus med fina detaljer! Själv skulle jag inte heller sätter upp gardiner kanske sedan till hösten...
Gillar också golvplattorna och platsbyggda bänken samt blommiga tyget!

Ha en fin söndag!
Kram

C De-sign sa...

Vilken fin plats du har skapat.... och praktisk.... kan förstå att det känns skönt att stuva undan en massa där! och sedan njuta av en kopp kaffe! Jag tycker att dina fönsterskärmar är helt underbara! Önskar dig en fin majvecka! Kram fr C

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj så fint du har fått till det ! Det kommer att kännas som sommar där året runt !
Ha en fin börja på maj nu !
Kraam/Lotta

Hanna sa...

Så vackert tyg, blir helt tokig.
Kram
Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej goa MiaMaria!

Åh vilka härliga hallbilder, det ser sååå fint ut!!!

Kram gumman, ha en fin vecka!
Mia

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Åh så fint det är i er hall! Så ljust och stillsamt och mysigt! Vad duktig du/ni är på att hitta på och få till det hur ni vill ha det :) Jättefint! Och vilken söt strut!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

MiaMaria sa...

HA en skön vecka SOF!

Vardagslycka sa...

Hej Mia-Maria!
Vad kul att du tycker om tallrikshyllan! Det är en farbror som snickrar den till oss och den kostar 750:- ( + frakt om man skickar den ). Jag tycker om att det finns lådor och knoppar på den!
Ha en fin dag och hoppas solen lyser på dig!
Kram, Carina

Huset vid ån sa...

Hej Mia-Maria! Jag finner knappt ord....Men du har fantastiska bilder som inspirerar massor! Såå ljuvligt.....Vårkram till dig! Therese

Sarah Tognetti sa...

Wow! Il tuo blog mi piace tantissimo...le foto sono stupende. Mi iscrivo subito tra i tuoi sostenitori! Un bacione e a presto! :)

Sarah

Marieberg sa...

Form och funktion i skön förening - jättesnyggt och mycket praktiskt!

Villa Solgården sa...

Så vackert du har det! :)

Millygarden sa...

Jättefin hall och så mysigt du gjort det i uterummet! Ögongodis..så fint allt är och du är så pysslig som får till det så bra!

Kram Marina

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt det er ut i hallen. Skönt när det blir ljust och bra med förvaring.

Kram Ullis

Annas skattkammare sa...

Jättefin hall! Så fint när solen lyser in med sina strålar!
Kram /Anna

Anki sa...

Lika fint som vanligt, du slutar aldrig att förvåna...vilken smak du har tjejen...helt underbart!

Kramisen!

Anki sa...

Vad gullig du är som vill vara med i min utlottning! Lycka till vännen!

Kramis!

Lina K sa...

var får man tag på dina fina insynsskydd?

MiaMaria sa...

Lina K...Insynskydden har jag tillverkat själv....

KNORKAN sa...

Jättefint! Vilken underbar blogg du har, väldigt inspirerande.

Hannah sa...

Vart får man tag på insynsskydden? :) Dem var jätte fina och väldigt luftiga! /Hjärtligt tacksam för svar! /Hannah

yanmaneee sa...

nike off white
kd shoes
jordan retro
ferragamo belt
kobe 11
golden goose outlet
golden gooses
christian louboutin outlet
nmd
jordans